poniedziałek, 17 marca 2014

nie można wejść dwa razy

Życie uczy pokory i jest w tym niezwykle skuteczne.
"I don't make the same mistake twice....I make it 5 or 6 times just to make sure."
 To zdanie świetnie oddaje esencję bycia człowiekiem. Podobno nawet profesorowie psychologii łapią się na wpadaniu w proste psychologiczne pułapki. A w zasadzie - są łapani. Zazwyczaj łatwiej nam zobaczyć źdźbło w oku bliźniego, niż belkę we własnym. Tak już jakoś mamy, taka nasza ludzka konstrukcja, oprogramowanie fabryczne wykształcone w procesie kreacji, ewolucji lub czegoś pomiędzy.
Czasami czuję, jakby autor jakiejś mądrej książki patrzył mi przez ramię i z politowaniem kiwał głową. Jest to takie spojrzenie, których doświadczają małe dzieci, ze strony dorosłych, gdy coś im nie wychodzi. Dorosły uśmiecha się, klepie takiego dzieciaczka po plecach i ma nadzieję, że następnym razem będzie lepiej.
No właśnie. Czy będzie? Życie to nieustający proces edukacji. Wystarczy jedynie kropla świadomości, odrobina samoobserwacji i dwie łyżki dziegciu.
Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem. Także ten.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz